Styrelsen

Enligt lagen om ekonomiska föreningar ansvarar styrelsen för föreningens organisation och förvaltning. Det innebär att styrelsen i en bostadsrättsförening har ett långtgående mandat att besluta om föreningens skötsel, men behöver förhålla sig till en mänga olika lagar och juridiska principer. Det är styrelsen som beslutar i frågor om bl.a. medlemskap, upplåtelser i andra hand samt ekonomi, exempelvis justering av hyror och medlemsavgifterna. Föreningsstämman har inte möjlighet att gå in och ta över förvaltningsbeslut från styrelsen eller lägga sig i enskilda ärenden.

Ledamöter: 

Pamela Lind Adamiak (ordförande), 2015 - 

Niklas Heimer (kassör), 2015 - 

Britta Petersson (sekreterare), 2020 -

Douglas Scherdin (kommunikationsansvarig), 2022 - 

Suppleanter:

Amina Jenbel, 2023 - 

Sofie Gårdebrink, 2023 -


Styrelsen sammanträder ungefär en gång i månaden (med uppehåll för sommaren). Kontakt tas företrädesvis via mejl (styrelsen.svedbergsplan4@gmail.com) men det går också bra att lämna meddelanden i brevlådan i entrén. E-post läses ca 3 gånger i veckan och brevlådan töms veckovis.  Vid akuta situationer går det även bra att kontakta enskilda styrelseledamöter på annat sätt.

Meddelanden från styrelsen anslås i första hand på anslagstavlan i entrén, ha gärna för vana att regelbundet titta till anslagstavlan på vägen ut/in i huset.


 

 

Kontaktuppgifter och adresser: 

E-postadress: styrelsen.svedbergsplan4@gmail.com

Leveransadress: Svedbergsplan 4, 11258 Stockholm

Postadress: NABO 6831, FE 617, 10775 Stockholm

Fakturaadress: NABO 6831, FE 258, 105 69 Stockholm