Felanmälan

Felanmälan av hissen görs till S:t Eriks Hiss AB (tfn 08 19 42 00). Innan du gör felanmälan ska du titta så det inte ligger grus eller annat föremål som hindrar innerdörren från att kunna stänga. Lämna ditt namn och telefonnummer till S:t Eriks hiss samt sätt upp en lapp om att du felanmält hissen med namn och klockslag. Det har tyvärr hänt att flera boende ringt och felanmält samma fel med dubblerade utryckningar som följd. 

Felanmälan av bredband & router görs till Stockholms Stadsnät AB (tfn 08 501 220 00).

Felanmälan av övrig utrustning eller skador på fastigheten görs till ADB Fastighetsservice AB som ansvarar för fastighetsskötelsen i vårt hus. Felanmälan görs till via
- Mail info@adbfastighetsservice.se eller
- Telefon 08-664 41 00 vardagar kl. 07-16 med undantag för lunch kl. 11:30-12:30
- Telefon 08 664 63 00 jourtid kl. 16-07 (endast för akuta fel)

OBS! Anmäl omgående droppande kranar och illa låtande vattenledningar för åtgärd (dock inte under jourtid). Kostnader vid åtgärder av läckande element står föreningen för. Bostadsrättsinnehavare får själva betala andra fel och åtgärder inom lägenheten.

Det går även bra att, om det inte är brådskande, lämna felanmälan i föreningens brevlåda eller skicka ett mail till styrelsen.svedbergsplan4@gmail.com.
Varje medlem kan göra en felanmälan av t.ex lampor i allmänna utrymmen i fastigheten t ex lampor till ADB fastighetsservice. Sätt upp en lapp om anmält fel + datum samt lägg en lapp i styrelsens brevlåda om felanmälan av vem o datum, så vi vet om det när räkning kommer samt att flera inte behöver ringa om samma fel.